Wednesday, 28 October 2009

You're like a ROCKET in my mind

CHAPTER 4: AKU KECHIK DAN KOPITIAM NASIK PELIK TAKDA SELERA

i'm in agony. Kechik lapar aku pun sama lapar. Tapi kami terpaksa melancong ke public toilet first,tempat pertama dituju semasa menapak kat seremban parade. Tapikan sebenarnya... macam nak makan kat kenny rogers, starbucks, pizzahut, chicken rice shop, McD, KFC... lastly... KOPITIAM jadi taruhan. Lapar..lapar..lapar.. menarik je advertisement makcik tu buat, siap senyum. Kechik macam kene magnet, kitorang decide and buat discussion nak makan apa. So the conclusion, kita masuk dulu. Kami duduk...aku dengan perangai aku macam biasa kalau hang out with friends...jadi hyper. OK ada wifi. Lagi cun. Bukak lappy si luncai, ooo no no no! batteri nak kong. Tak apa la. Aku bagi kechik play. Rasa malas dah selimut hati aku. So, ada akak waitress datang mintak order, as usual aku cakap “ nanti jap ekh kak kitorang baru sampai.. nak decide lagi...nanti saya panggil”. Meanwhile, aku macam tak sedap duduk, tunggu cik Q datang. Really aku tak tipu... macam2 benda aku fikir. Boleh sampai aku dan kechik buat plan sendiri. Haha...kanak2 sungguh. Now, kechik tengah choose what to eat. Aku makan nasik goreng kampung dengan blueberri ape ntah while kechik makan apa yang dia nak makan(actually I forgot). Sambil tunggu makanan dan cik Q. buat onar sana onar sini. oo..makanan dah sampai. Ok, im in the middle of “makanan ape ni”. Like takda selera lansung. Dalam 20 minit tu... ada text2 dengan Q. kami tukar tempat date kami iaitu di kopitiam. Hee~~... malas nak gerak la kechik ni. Aku pun ikut jela. Anak orang ni aku tengah jaga, macam adik aku la juga.

Woi! Kedek2 dah sampai laaa.. tapi kenapa dia ke hulu ke hilir. Like tak nampak kitorang. Ooh..dia notice us la. Hek leh, on the phone rupanya. Adoiyai minah ni. Aku dah semakin gelabah. Dalam hati aku cakap “alamak haih... ape aku nak kecek kat budak sekor ni, ape nak bagitahu dia ni, ape nak jadi lepas ni, huh! Buat cool jela”. Ok dia seat. Like, 1st thing cakap...kau dah makan? Soalan apa tu!!! urrghh... oohh,dia jawab, belum (aku rasa dia tak makan tengah hari or breakfast kot, not sure). Cakap sana cakap sini. Borak sana borak sini. Soalan terjah dari Q.,“kau ada hutang aku satu cerita”. Hahah... tersengih aku. Aku cakap,“iye”. Aku dengan susun2 ayat. Everything like moving so fast. Habis makan. Q said tempat ni tak sesuai cerita sebab kawan dia ramai kerja di kopitiam tu. Nonsense jep. Ada kaitan ke dengan cerita ni? Nope at alll.... (^_^). Q asked me nak pergi mana. Yes, dia jadi driver! Banyak tempat nak pergi ni...akhirnya di------------- (continued)

No comments: