Wednesday, 29 June 2011

Nose bleed dan merepek.


Aku tak tahu kenapa tiba2 teringat pasal kisah ni. Dalam hidup, pernah saja kena hidung berdarah ni. Tapi masa sekolah dulu, kerap berlaku. Tak kisah pun mungkin kurang minum air atau terlalu penat dan tak cukup tidur. Ha.. ni memang aku. Dah makin dewasa ni, semakin malas. Kalau dulu rajin baca buku akademik, sekarang suka baca English novel whether its fiction or non-fiction. Merepek satu.

Masa aku sekolah dulu, aku suka tengok pesakit I mean student dalam bilik sakit lepas habis skolah. Aku melawat la konon. Alahai, mana tak kenal. Dalam hostel ade 3 blok perempuan. Kalau tak kenal, bukan peramah namanya. Lagipun, aku ada jawatan dalam asrama puteri (aspuri) tu. Bahagian akademik, mampu ke aku? Hehe… alahai jadi biro akademik apa aja tanggungjawab …. Jaga junior prep , jangan bagi dorang bising masa prep and check dorm ade tak dorang ponteng. Isk.. berbalik pada hidung berdarah ni. I dislike it sebab habis kotor baju. Aku dah la malas basuh baju , nasib baik ada mesin basuh. Salah satu sebab kenapa aku selalu habis duit poket mak aku bagi seminggu rm100. Macam busu (my aunty) pegang rm50 untuk makan minum aku kat jasin and also makan lunch aku masa skola rm50. Aku tak erti nak manage duit aku. Merepek dua.

Now , nose bleed dah tarak, maybe life aku sekarang lebih teratur dari dulu and less stress. Ahh~ lupa. Aku stress sebab orang yg rapat dengan aku. Dan kerap cederakan diri aku sampai aku Nampak darah baru aku stop. Masa hayat aku ni, aku cerita pasal kisah aku kat kawan rapat yg aku boleh percaya. Mampu ke mereka simpan?? Patutnya biarkan saja masa lampau aku ni vanish. Tetibe menyesal cerita kat orang lain. Adeh! Aku lagi suka mendengar dari bercerita sekarang,a live one. Tu wujudnya blog. Tulis lagi best dari cakap. Yeke? Merepek tiga.

Masa sekolah pun selalu je naik van pi hospital jasin. Hehe… suka ke aku pi hospital ni? Lepas kelas, I went to that hospital to get a pill coloured brownish and tube pill red in colour(PILL PILL BEGINI YG BUAT BADAN KAU GEMUK ARINA OI). Oh~ pil tambah darah. Takda la teruk mana pun anemia aku. Semua orang ade anemia, sama ada teruk atau tak je. Sama lah juga dengan resdung. Macam aku Tanya doctor, ade satu part kat dalam badan aku (aku lupa apa nama dia) tak dapat nak serap iron dalam makanan yg aku makan. So, aku ade iron-deficiency. Nanti aku cerita kenapa pula aku dapat iron-deficiency ni, I read it somewhere maybe reader’s digest. Ha! Asalkan aku dapat sports everyday , aku tak kisah. And muka aku selalu pucat and bibir aku memang tak boleh blah lesi. I never told about my condition to my dorm-mates. Tu yang aku cakap, tak bahaya pun. Somehow, pitam tu ada. Tapi aku kan hebat, mesti dapat kawal. Nama pun nur arina, cahaya kecergasan. Kalau tak cergas, bukan aku la tuh. Merepek empat.

Kat matrik. Aku beli vitamin named vita***. Satu merah satu hitam. Alahai, nak ganti pill yg gemukkan badan aku. So, makin lama, aku jadi sihat. Somehow, aku manusia dan tak sempurna… so malas nak makan ubat sebab aku tahu aku dah okay. Ada one day tu, aku memang pitam dan nak mampus, so aku pergi lah cari satu junior ni, aku dapat tahu dia ada kes anemia sebab dia pernah pengsan somewhere in matrik ade orang beritahu aku. Before that, aku memang nak kawan dengan dia pun sebab dia budak special. Hiiihii… aku pergi bilik dia and mintak ubat (how rude! Tapi macam aku dah tak tahan and sangat tak betul at that time) mungkin sebab aku stress kat matrik dulu. Like I thanked her. Dia terus bagi ubat and Tanya aku ok ke tak. Of course tak okay. Lepas tu, aku shoot pi blok A1. Tempat tu tempat stadi aku and memang takda orang pun nak lepak sana. Aku terbaring semput and tak Nampak apa pun gelap kelam semua ada. Dalam 5 minit tu, farrah datang sebab aku ade call dia cakap nak air. Boleh pulak aku nak nangis time tu tapi macam tak bising la, aku lagi suka nangis macam tu dari orang dengar. Makan ubat and fall asleep dalam 1 jam. Tadaaaaa~~!!! Dah okay sikit. Boleh plak lepas pitam tu nak belajar. Haikh… pukul 2 pagi baru balik bilik sendiri. Merepek lima.

well, lepas matrik memang dah okay. Duduk shah alam. Nothing went wrong, selalu letih walaupun tak sports sangat. Memang jarang sports. I don’t know kenapa selalu letih and also feels dizzy. Tapi aku jenis macam concern yang tak berapa nak pay attention. Cepat dehydrate and bibir pucat lesi. Dah trademark, so aku tak peduli semua tu dah. Tapi kalau waktu belajar aku memang macam dari sekolah lagi from 8pm till 2am. Aku akan melekat kat dalam bilik stadi. Ohhh~ aku jenis perempuan yg tak erti duduk diam and selalu nak tukar environment. So senarai tempat aku stadi ialah library fac engineering (PTAR 4), tempat letak parkir motor, bilik prep A1, kawasan lepak aras aku,bilik kawan2 satu kelas, susur gajah kolej mawar and KFC seksyen 7. Paling lama aku pernah stadi 8pm sampai 5am. Damn! Kenapa aku rasa aku sia2kan hidup aku? Jawapan aku ni, dah ni nasib kau terima aja lah whether it is good nor bad. Merepek enam. SEKIAN~

P/S: I’M WAITING . STILL WAITING. TUNGGU NI MEMENATKAN YA ALLAH. AKU BERDOA AGAR APA YANG AKU HARAPKAN INI MENJADI SATU KENYATAAN. AKU BERJANJI JIKA AKU DAPAT PELUANG NI, AKU TAKKAN LEPASKAN DAN PASTIKAN IA BERJAYA SAMPAI AKHIR HAYAT. CUKUPLAH SEKALI.. DAN CUKUPLAH SEKALI AKU RASA MALU TERAMAT KAT DIRI AKU. CUKUP CUKUP.. (EMO LA NI) HERM… BULAN SEPTEMBER SILA DATANG CEPAT AKU TUNGGU. AKU NAK TAHU ARAH TUJU AKU LEPAS NI.

3 comments:

Nur Sulastri said...

concern yang tak berapa nak pay attention ? macam mana tu arina ?
Dear, I pray the best for you. Again, I believe in you. Insyaallah Allah sentiasa mendengar doa hambaNya dan akan menentukan apa yg terbaik.

Benrauf said...

hmmm..tumpang tanya, orang2 yg selalu nosebleed selalunya complicated. adakah anda pun begitu? kalau ya. kurang kan. kalau tidak, simplekan lagi.

arina ahmad said...

SULASTRI: concern yg tak berapa nak pay attention is... kau tahu ia ada, tapi kadang2 kau ingat kadang kau lupa. boleh tak ayat ni?

ben: yeap, rasa nyer saya complicated. kikiki. thanks fer the advice