Tuesday, 7 December 2010

the self-damnation

ARINA THE ZYBORG AND SABRINA THE CYBORG 3 DAYS STORIES


SUNDAY, 5TH SEPT 2010

aku still kat kolej sebab petang angah ajak balik rumah untuk buka puasa. I thought angah dah start cuti and aku tak kemas barang apa-apa lagi, even worst tak plan pun nak balik segala jadah ni. But angah texted me and she said that, nak balik rumah jumpa irfan. Unfortunately, irfan dah balik pahang nak jumpa atuk dia yang lain. It's okay. He will grows up fine. Everybody loves Izz Irfan. Angah ambil aku around 2 pm lepas zohor. This time angah drive. Abang nizam jadi co-pilot.

Nak dijadikan cerita, sebenarnya aku and neddy momor memang dah lama gila plan nak jumpa. Just nak jadikan ia realiti, kena ada penyokong. aku ngan sabrina have decided nak sewa kereta area shah alam ni. So, pagi tuh... aku dah text emel mintak no kereta sewa. Sabrina pulak search kat internet. Last2, ambil jugak kereta myvi auto ni walaupun mahal. So kitorang akaaaaaaaaan terbang di atas kertas not 100 ringgit. Sewa kereta tuh rm100/day. Takpa sebab worth it. Aku balik kolej awal lepas berbuka puasa kat rumah. Around 10pm dah sampai shah alam.

Aku berlari naik tangga, malas nak guna lift sebab tingkat satu je pun. Cari dia kat bilik aya... tarak. Pika cakap cari kat bilik sabrina. Aku lari lagi... ok. I found you. Ohh.. dengan aya rupanya. Tengah kemas beg. Then, sabrina cakap dia dah sewa kereta tuh and pukul 10.30 pm dah boleh ambil kereta tuh. Masa tunggu tuh, aku main gitar and ade zara!! dia tengah lepak dalam bilik aya. I didnt expect dia ada dalam bilik, aku akan malu nak main gitar depan dorang if tak pernah lepak segala.

Now, 10.30 pm. Kitorang tunggu kereta myvi tuh depan gate mawar. Then dalam 10 min tunggu tuh... ade 2 buah kereta datang dari gate besar. Hohohhh... itu lah dia kereta (sewa) kami. Myvi oren2 merah2 sikit. CBX 1967. I still remember this baby. Then ape lagi kitorang rembat lah kereta nih. Pasang lagu kuat2, air- cond max, and drive dangerously. (tipu je) haha!!! sabrina drive that car... pi KFC. Pi 7-eleven. Beli barang2 yang sepatutnya...

The plan after got that car;

DAY ONE

1- cari bus station untuk pika zara and pija kat seksyen 17.
2- pi putrajaya rumah wawani sebab nak tahu precint 10 kat mana.
3- pi klcc sebab nak cari mana the ship
4- driving lesson.
5- downtown morning walk
6-sleepless night
DAY TWO
7- lab class
8-pi lanai photograph session
8- pi gathering kawan2 untuk berbuka puasa
9-karok till pecah tekak
10- hantar azwa and kira balik rumah
DAY THREE
11-bersahur kat rumah wani, aku masak sardin!
12-tidur till 2pm
13-basuh kereta
14-hantar aya balik rumah
15-buka puasa kat wangsa walk
16-jalan2 sampai pukul 10.10pm
17-hantar CBX 1967 pada tuan yang asal =(

best tak plan dia. Overall sleep time aku adalah 8jam untuk 3hari ni. Tak tidur pun takpa lah. Spend time ngan kawan2 bila lagi! Tunggu dah takda baru sedih2. Kat atas ni plan yang dah berlaku. Saje je tambah2 nak bagi nampak gempak. Tapi memang gempak pun. Haha!! gelak je. Bergembira! And lotsa pix! By the way sabrina... aku ade 7 bulan je nak bergembira ngan kau kan? So lepas ni kita pi wall climbing and go-kart okay?

Enough with the plan stuff. Now it is time to full-filled it! Hehe... malam tuh kitorang round2 satu shah alam, sebab nak cari bus station untuk member. So, semua ceruk dah pergi dah. Expert lah ni. But... ada satu tragedy ogos oktober berlaku, bila kitorang kat seksyen 15... kitorang tak nampak pun ade sign tunjuk arah tu one way, and kitorang kene buat U-turn... and jalan tuh hubung dengan hi-way dari klang express hi-way. Dah pukul 1 lebih dah time tuh... and mata pun bukan nampak pun. Nampak je gagah. Tapi aku rasa sabrina tak lah. Dia driver. Aku co-pilot dia. Masa tengah laju nak turun ke jalan besar... suddenly ade flash light dari arah depan... kitorang pelik lah kenapa ade kereta lain pulak...one more thing, lane kitorang ni dah dead end.. so, nak teruskan, sabrina turn to the right, so that boleh jalan... tak semena2 je... ade kereta laju dari depan , iyalah dari hi-way... and sabrina terus accelerate ke kanan untuk elak kereta tuh. Kereta tuh pun aku rasa tak perasan kitorang sedang menghadap dia. Hahah.. aku dah cuak gila dah. Memang gila cuak. Sebab tak prepare pun nak mati eksident ni. Hehe.. gurau.dah turn to the right tu, ade pulak longkang kat situ nak lalu ade bukit2 skit. Kereta yang masuk seksyen 15 ni memang laju2. Tak sempat nak reverse lansung. Ape masalah pun taktahu. Rupanya... seksyen 17 stesyen bas tuh dekat dengan ole2 mall. Iyalah, mana tahu selok belok kat shah alam ni. Kata new student, then lepas dapat cari tuh, aku jerit aaaa, sebab dah berjaya cari lokasi yang dikehendaki... tuh pun banyak rintangan. Dengan abang burger shah alam cakap versi terengganu lagi. Hahah!! takpa. Kita teruskan perjalanan ke putrajaya.

Rumah wawani...

so, dengan berbekalkan 2 large pack McD kentang goreng dan shmooookkk in green versi sabrina ... KAMI AKAN KE PRECINT 10, PUTRAJAYA!!! now, lalu la federal highway, and before masuk tol salak south tuh. Lalu Lanai and... dah sampai! Hoho...kejap je nak cari precint 10 tuh. Nak cari rumah dia satu problem sebab kat situ banyak rumah, and no rumah pun tak nampak. Haikh... then call lah dia. Mase ulang alik kat jalan yang sama tuh... rupa2nya simpang rumah dia kat sebelah tempat kitorang asyik lalu tuh. Okay wawani...we now know where you live. Masuk rumah dia then … lepak2 segala till 2.30am. By the way, mama dia takdak rumah sebab pergi umrah. Papa dia jep ada. Tapi dah lama tidur. And adik lelaki dia ada kat hall tengah tidur. Mase lepak2 tuh... sabrina sempat call aya. Okay time's up.

I drive sabrina ! Sabrina teach me!! polis ronda sebelah kereta je mase aku tengah drive! I am nervous but she tell me not to. I try to be as cool as I can be. I know how to drive. Haha... okay, plan sebenarnya nak pi KLCC nak cari The Ship restaurant kat Kg Baru ni. Tapi time tuh tak tahu nape , we are now heading to Cheras. Ohhhh... pergi downtown pada 3am. Ramai gak la orang time tuh. Mase otw nak ke downtown tuh. Aku ajak la sabrina pi tengok rumah aku jap. Hoho. Nak kasi dia tahu rumah aku kat mane lah kan. Sekarang dia dah tahu mana rumah aku.
DOWNTOWN!!! here we go!!! bought some jeans. Urut kaki. RM20. Smoking hot. We dont know where to go. No direction. And we were just wandering around that place. About 5pm, off to shah alam back... to seksyen 2, kick some breakfast have some coffee.

Kakak McD and spilled coffee on my lap.

Shait that kid. She was so clumsy till this hot coffee got spilled on my lap. And I was MF shouted at her. NVM. Thats your grandmother. And some Bi freaking me out at the ladies. They were spying on me. (is this kind of _________) . kami selalu tak tahu nak pergi mana. Until we drove around shah alam, and the beauty lies , we saw something... we wandered around the mosque, time tuh orang tengah solat subuh. Tetibe insaf. Hah... lepasni jadi setan balik. Haikhh... next... went back to college. Sleepless night continued.

MONDAY, 6TH SEPT 2010

Went for VHDL class. Without any preparation about the programming. That day... hujan lebat. And nak pergi faculty kena jalan kaki. Then faizer hantar... sama sekali ngan zara aya pika pija. Sabrina hantar dorang ke stesen bas. Sebab dorang kan nak balik rumah. Aku penat sangat, tapi takda lah sepenat sabrina yang kena drive all night long. Kami bergembira. Aku habis kelas VHDL pukul 10.30am. Having some difficulties about the installation of the CD. Ahhh.. takpa lah. Aku balik terus bantai tidur. Macam tidur2 ayam lah time tuh. Sabrina and aya should've slept. Ntah... hari tu aku takda mood sangat. Pukul 12 patut nya dah mandi and siap2 nak ambik wawani kat rumah dia kat putrajaya. Amazingly. Kami tak tidur. Dah macam burung hantu dah. Jalan nak susur keluar ke lebuhraya sangat la pack dengan kereta. Kami stuck lama sket kat sana. Pukul 1pm baru ade kat batu tiga, shah alam. Ride smoothly. Okay, wawani dah siap, kitorang nak pergi!!!

LANAI!!!

wah... petang2 ni lawa tangkap gambar. The best moment to keep the memories. Banyak jugak snap gambar. Hp kira, hp aya, kamera sabrina. That place macam gilaaaaa best. Korang patut pergi. Then teruskan perjalanan ke KL!!! time tuh tak sangka pulak hujan, tapi takla lebat sangat. Kitorang ingat nak pegi midvalley, but I texted nadira aqilah , dia cakap tempat tuh akan jammed. So, kitorang terus heading to Kg. Baru without hesitation. Wah... KL! Bad traffic. Banyak kereta area KLCC. The main target here was... to search for the place called THE SHIP. I know that the place is near to Kg. Baru. The specific place are not sure. Berhimpitan dalam kereta satu pengalaman yang indah because KL hampir nak banjir. We were wondering around kat tempat yang sama. pasar malam kat Kg baru menyebabkan traffic jammed yang heavy. So, like call apush and azwa, to know where we can breaking our fast, I mean the place. Apush pun bagi idea bukak puasa kat kedai mamak and azwa pulak cakap tak kisah nak pi bukak puasa kat mana sebab time tuh pun dorang still inside KTM segambut. Lupa nak contact neddy, ohhh dia ade dengan apush. So nevermind then. Kami arrived awal, so we decided to change the location. Then apush call balik, kitorang time tuh memang dah lost dengan hujan nya, dengan jammed nya. We thought that things will get worst before azan starts. Tapi apush gave another idea, sabrina terus drove to the place called...

HQ STEAKHOUSE!!!!

bless you. Kitorang dah sampai tempat ni. Pastu reserved tempat duduk for about 20 people I think. XPDT's and PST's. So, sabrina park the car outside of the restaurant. And wait for the other to come. Aku take a nap. After 10 minutes, datang si siput sedut, nadira aqilah with her new hair I think. Ohhh dia colour kan rambut dia. Bukan main dulu dia kutuk rambut neddy terbakar, now rambut dia pulak yang terbakar. Hahahha!!! this time, rindu matrik membara. Seriously, I can't forget anything about it. Time tu dah pukul 7pm. So we went inside. In between tuh, ade adegan cari azwa and ain kat ktm. We don't know the exact place, so ade adegan lost and hampir mati punya cer. Segalanya si sabrina ni lah, and nadira aqilah si penunjuk jalan. With the help of nadira's mama. Soon, dah sampai and pick them up. Sampai2 je dah nak azan dah time tuh. Soon, nampak neddy, I thought I wanna have a chit chat with her, but dia sibuk tangkap gambar and berapi2. Aku pun sempat berapi2 bersama dia. Still I don't have the chance to share my story with her. Btw neddy, aku kena face-to-face with you if I have the problems to share. Aku taktahu la when the day will be the day. Sebab when kita keluar sama je, mesti time tuh kita tengah bergembira. Time tuh tak sesuai nak cer segala hape. Kita ade banyak cer sebenarnya. If god give us time to spend, i'll make full use of it. Lepas makan ala western tuh, kitorang decide nak karok kat redbox. Then semua rushed ke sana. Jalan kat KL ni memang selalu jam. Sebab peak hour kan. Tempah bilik, and karok ramai2. Best. Unfortunately, nad kecik balik dulu. Ade hal kot. Pastu mila ngan kawan dia plak balik. But nevermind... sesi photoshoot kat basement. Snap sana snap sini. Then time to leave...

Hantar Azwa and Kira balik rumah.

Scene ni aku tak berapa nak ingat. Jalan nak ke rumah azwa and kira aku tahu just nama tempat tak tahu. Dalam kereta myvi tuh berhimpit-himpit tapi its fun. Aku rindu dorang semua. Azwa, yang cheerful and kira yang good listener. Thanks sebab gave a blast memories. At first wani yang drive hantar dorang semua. We've decided to sleep at wani's house. Apparently, kawasan rumah azwa ramai betul ***** haha... sampai naik takut nak masuk kawasan tuh. After hantar azwa kat stesyen minyak, semua ayam dalam kereta tuh terasa lapar. So, kita pesan McD. YEAH!! balik cam biasa. Aku letih. And semua orang pun sama. Tapi wani kept on driving. Syabas!

Wawani's House, Putrajaya.

Kami tidur kat sana. Dah tak tahu nak drive mana lagi dah. Masing2 dah letih. Dalam.rumah tu actually ade ayah and adik wani. Dengan keadaan penuh malu, kami pun masuk lah dalam rumah dia. Hehe.. wani bentang tilam. And kami terbongkang tidur. Tak ingat dunia dah. Dalam sedap2 tidur tuh, time to sahur. Bangun je, terus pi dapur. Aku janji kat dorang aku nak buat sambal sardin. Haaa... masak lah aku kat dapur wani. Then, ayah wani ade. I was like malu malu. Haha!! korang mesti tak kenal aku lah. Then ade satu scene menarik, di mana aku terambil susu pekat yang ade tongkat ali inside. Cehs.. habis the susu tuhhh.. rasa pelik gak minum tongkat ali. Tak pasal2 badan rasa panas dan tetibe jadi lelaki. Kahkah. Silly me. Lepas makan. Sambung tidur balik. Till 1 pm kot. Not very sure about time. Tapi kitorang bangun tidur exactly dah noon dah time tuh.

TUESDAY. 7TH SEPT 2010

We're still at Wani's house. Yet felt so smelly. Mandi pun tak lama. Well, kitorang tak mandi pun actually. Balik terus ke Shah Alam. Masa kat seksyen 16 near to Giant hypermarket, Sabrina decided nak basuh kereta kesayangan kitorang ni. Walaupun kereta sewa... sayang kot. Banyak bagi benefit and sangat comfit. Hehe... lain kali aku nak sewa lagi kereta ni. Nyam nyam... ade satu scene menarik mase tengah basuh kereta ni. Sabrina, acting like a guy, for your information... chinese guy. Dah la bulan puasa. Then dia pi s******. mana lah abg tuh tak tegur. Dia cakap, tak puasa ekh. Time tuh dia tengah bendera jepun, so like tak boleh fasting. Sabrina buat taktahu je. Aya and me pun tergelak kat tepi tengok abg bangla tuh tak puas hati dengan sabrina. Hoho... abg bangla dua orang tuh basuh kereta about 30 mins. Bayar & belah. Masa tengah basuh kereta tuh, aku ngan sabrina decided nak hantar aya balik rumah dia, dekat gombak tuh. Then... petang tuh lepas settle things up. Termasuk kemas barang aku. Aku bawak barang2 yang patut turun bilik aya. FYI, time tuh ptptn dah masuk dah. Ekeke... suka2.! Tapi first2 tuh memang ade niat nak buat something for myself. Now 2010-2011 tak tercapai hasrat sebab terlampau banyak impian yg tak dikecap. Ok back to story.... kitorang ni, tak tahu rumah aya kat mana. Tahu kat gombak sana. Tapi jalan dekat nak pi sana tak tahu. Dia pun tunjuk la nak lalu mana... jalan yang paling jaaaaaauuuuuuuhhhhhhh. Hahah.. stuck in jam. Then, lalu aaa hiway mana2 ntah. Then sampai. Rupanya, jalan paling dekat nak pi rumah dia ialah MRR2. Hahah!!! thanks aaa aya. You're the best. Sampai kat sana dah nak maghrib. So, lepas hantar aya kat rumah. Kitorang pun gerak keluar. Lagi satu hal, kitorang tak tahu jalan keluar, now, ikut kata hati. Disebabkan aku tukang tunjuk jalan. Aku berserah jelah kat diri sendiri. Saje tunjuk macam gagah kat sabrina. Sebenarnya nak nangis dah time tuh. Hahah!!! kalau aku ingat balik saat ni. Aku tergelak sebab sekarang ni aku kerap lalu jalan near to wangsa walk. Dekat je ngan rumah ajim and farrah. Hahaha!!! mana la tahu semua ni. Kitorang decide nak buka puasa kat wangsa walk tuh. Masuk aja. Terus cari domino kot. Tak ingat. Tapi sabrina ade discount coupon. er.. lah2 cari games station. Main la kitorang hingga nak maghrib sampai lupa nak bukak puasa. Sabrina tak. Aku ya. Then makan la kat satu tempat ni. Makan nasik ayam kot tak ingat. Tapi sedap lah. Sabrina ingat tak!!!??? then balik, sempat tengok2 hp. Haha.. padahal time tuh abg aku dah call, bila nak balik rumah semua, but still I can't get enough of it. Still nak lepak ngan sabrina. Best memory. Kan sabrina... banyak benda kan kita share. Nak tahu tak best place nak cer semua masalah aku. Kat dalam kereta, kita dua orang je ada. Haaa... time tuh aku selesa. Bukan text weh. Aku taknak text and simply tell you my prob. That's really uncomfortable. Ok back to story again... malam tuh kita balik uitm. Ade mase lagi 10 min before kereta kena hantar kat tuan punya kereta. How I miss this car so much. Seriously. Lepas ni kita ade buat macam tuh lagi tak sabrina? Herm... pusing2 satu uitm. Tak tahu man dah pergi. Uitm besar sangat. Then time tuh dah pukul 10.10pm. Time to say goodbye to myvi. Hoho... tunggu abang tuh amek kereta kat belakang mawar. Then kitorang siap2 sebab nak balik dah rumah masing2. (^_^)

p/s: cerita ni amek masa 3 bulan nak siap. Punyalah malas nak cerita. Tapi dengan izin, akhirnya selesai. Sebenarnya, nak buat cerita keluar ngan apush and nad masa malam raya tuh. But then, I really forgot what the scene back then. Hopefully, friendship kita won't fade away k sabrina walaupun kau macam2 budak2 sometimes, hehe.. aku pun sama.

No comments: