Sunday, 26 April 2009

ana ke aku ke saya ke i?

salam ukhti...ukhta pon boleh.

ana penat sgt hari ni.
ana pon tataw nape....ana dah 2 hari tidur awal, tak seperti biasa yg ana lakukan setiap hari.
ha...anti/anta nak taw tak? result ana nak kuwa dah ni.
ana dah makin gelisah. ana dah lame berserah pada Allah.
cuma ana takut ana tak dapat terima yang ana ni tak pandai...
tak seperti rakan2 praktikum ana yg lain. harap Ana diberi kekuatan.
hmm...ana ada kekacauan jiwa sedikit akhir2 ni tp ana dapat kawal.
insyaAllah.

ape yg ana nak perkatakan kat sini,
kite berbalik pada title kite..."ana ke aku ke saya ke i?"
ana lebih kepada saya, kalau berborak ngan kawan2 ana. cume kalau ana dikalangan yg bertudung labuh, personaliti ana akan serta merta berubah. sebab pandangan dorang memang berbeda dengan kita. ana bukannya ape... jangan memberi persepsi buruk terhadap ana. ana cuma kalau dikalangan mereka saja. ana tak seperti dorang yg cukup ilmu agama, ana tabik spring kat dorang. ingat sume petikan hadith, hafal surah, ingat sejarah para nabi kite para ilmuwan,n lastly memberi nasihat yg cukup makan dalam. oleh kerana personaliti itu,ana bahasakan diri ana,ANA.

kedua aku...
ana akan bahase kan ana ni,aku. sebab ana dikalangan lelaki. ana dah lame berkawan rapat dengan lelaki, cuma batas tu menyebabkan ana bersikap agak kasar dengan lelaki, jangan berfikiran ana tidak pernah menempuh onak duri bersama lelaki, ana ni sekelas dengan lelaki. satu aras ana penuh adam yg banyak perangai, ana kenal sume sikap lelaki, ana dah masak dengan mereka semua, ana dah merasa bagaimana berkawan ngan dorang. ana kan kelas mekanikal. haha... ok lah... stakat ni, kerja ape2 yg lecturer ana suruh buat. Alhamdulillah, successful ngan ALAN,my partner,but before alan it was sadiq. and before sadiq it was shamil. tapi sadiq and shamil dah pindah. ape2 hal pon buat kerja ngan alan. tak siap pon dengan alan juga laaa... tu sebab ana dah biasakan diri dengan rakan lelaki ana ni. so,kesimpulannya, ana mmg bahasakan diri ana,aku bila berdampingan dengan lelaki.

ketiga saya...
saya pada umumnya...ukhti semua pikir yang couple2 je bahasakan diri saya awak? salah tanggapan ukhti. ntahla. kalau kawan2 ana dah bahasakan diri mereka AKU KAU, ana pon mengalah la. ana bahasakan diri ana,aku kat mereka. tapi ana tetap jadi RAWKS sebab mereka kawan ana. ana kan COOL huaaahuaa.... tapi kawan2 ana jangan la kecik aty ngan ana. dengan ayat yg ana sentiasa gunekan. sbb ana dah meniru dan ditiru oleh roomate ana. haha..lawak2!!! geli paru2 ana...

-kusowt2!!
-woi busuk!!
-yakult gruk.

ni je kot ana ingat. sorry sometimes we can forgot everything haha. ana tak ade lah tua sangat pon. tak bongkok tiga lagi.btw..ana miss giles kat kawan2 ana kat matrik.


yg terakhir sekali ialah...
*ting
*ting

bahasa i and you.
yelah bahase mat salleh ni. buat tak tahu laks. nguahaha... yg ni.... ana slalu guna masa ana speaking ngan rakan2 ana yg tak berapa ana kenali at the first place la. ceh... ana tak ade la pandai sgt english2 ni. ana *****. hehe. kawan ana selalu marah ana. dy cakap...KALAU KO TAK PANDAI KO TAKKAN DAPAT MASUK MATRIK NI!! ha..kan dah kene setepek. so...ana terima je lah tepekan and lontaran suara yang kawan ana dah bagi kat ana. hmm... betul3!

tu je lah yg ana boleh kongsi ngan rakan2 stalker2's ana..

hehe...

k la...

lastly...tak sah la ana tak bg nasihat kat rakan2 ana ni.tp ni khas untuk muslimah ye. yg muslimin bace untuk adik2 perempuan and kakak jep.

-----------------------------------------------------------------------------------
RENUNGILAH WAHAI MUSLIMAH

Seorang gadis itu ...
yang hidup di alaf ini, gadis akhir zaman, era hidup perlu berdikari ... dirinya terancam dek fitnah, sucinya perlu tabah, cintanya tak boleh berubah, tak bisa terpadam dek helah, dek keliru fikir jiwanya, kerna dihambur ucapkata nista, hanya kerana dunia memperdaya ... kerna seorang gadis itu, yang hidup di zaman ini ... perlu teguh kakinya, mantap iman mengunci jiwanya, dari lemah & kalah, dalam pertarungan yang lama ... dari rebah & salah, dalam perjalanan mengenali Tuhannya, dalam perjuangan menggapai cinta, ni'mat hakiki seorang hamba, dari Tuhan yang menciptakan, dari Tuhan yang mengurniakan, seorang gadis itu ... anugerah istimewa kepada dunia!

wassalam'alaikh

No comments: