Saturday, 6 October 2012

Anak- anak kecik yg comel.

Pernah tak terfikir ada anak sendiri. Buat pengetahuan semua,dalam konteks ni aku bukan GATAL NAK KAHWIN. Aku suka budak kecik since anak buah pertama aku lahir kat dunia ni, irfan. After that, aku semakin suka dengan budak kecik yg kecik lagi kecik2. huhu~

secara maknawi, kita ni bila tengok budak kecik / baby automatically perasaan kasih tu mesti hadir walaupun kita akan buli dorang selepas kita sayang dorang. (hehe.... tkda la buli mana pun). Sekarang ni aku dah ada 4 orang anak buah. DAN AKU BANGGA. =peace=

Kenapa wujud manusia yg tak sayang bayi comel?
Even Nabi Muhammad SAW pun sayang akan anak2 kecil, ni kita ni... siapa kita pada mata yg Maha Esa yg tak mampu nak beri kasih sayang pada budak2 kenit ni.

Well, aku hanya boleh bagi assumption sahaja pasal keTIDAKPERIMANUSIaan manusia.
1- tekanan hidup dari segi family and ownself.
2- duit duit duit di mana kau duit
3- rasa macam bayi tu menyusahkan hidup (=_=)'
4- merasakan hidup dia dah sempurna, tapi lepas bayi tu lahir,rasa macam menyusahkan je bila ada bayi tu
5- Rasa macam dia bagus sebab dia lagi besar dan kuat than the baby.
6- dan banyak lagi assumption aku fasal perkara SERIOUS ni.

Aku cukup tak leh terima bila, MAK NGAN BAPAK yg BERZINA, tapi anak yg kene target. Suppose to be mak bapak dia yg kena sebat. bukan anak. ANAK LUAR NIKAH TIDAK BERDOSA.

AKU ULANG LAGI SEKALI, bagi semua faham.
ANAK LUAR NIKAH TIDAK BERDOSA.

Sobsobsob. sedih tau... Kenapa mak ayah dia takleh fikir ek bila dorang nak melakukan dosa besar ni. TAK TAKUT ALLAH ke??

Kes buang anak, kes campak bayi dari tingkat atas, kes bunuh bayi, kes tinggalkan bayi kat surau, kes belasah bayi, kes buang bayi dalam tong sampah.... kenapa senang sangat buat budak kenit yg tak berdosa macam ni?

aku macam tak leh fikir ngan otak aku yg macam ostrich ni. LOL~

If you like babies, please support them. bagi didikan agama yg cukup. supaya kat akhirat nanti, dia jadi salah seorang peghuni syurga.

Mak bapak yg open minded, biarkan anak remaja terlepas pi mai pi mai bkepit ngan jantan bukan mahram. whatthehek? rasa macam nak libas je punggung sendiri. (aik? apa kena mengena ngan aku?). please parents out there, anak perempuan bila dah berkeliaran, susah nak cari rumah nak balik. =P (im serious)

Mungkin siapa yg baca artikel ni salah seorang yg kenal aku, mungkin starting dari skola atau matrik atau u... but then, semua orang akan berubah. I'm one of those who change. Aku sayang Allah, Aku sayang Nabi Muhammad dan aku sayang AGAMA aku. 

that is me! LOL. I mean the person on the CERMIN. 
Kalau korang tak sayang agama sendiri, siapa nak sayang melainkan kita umat islam. Umat akhir zaman yg banyak dugaan, terkapai2 mencari pembimbing, bila Allah dah temukan orang utk ajak kita berubah bersama, selalu cari alasan dan asbab nak jauhkan diri dari Hidayat Allah. Bukan senang Allah nak bagi Hidayat free2. herm.... Astaghfirullahal'azim.

Sibuk buat statistics, nak test da Isnin ni. tata.

No comments: