Sunday, 21 August 2011

Menangisi Malam Penentuan

Ingin hidup 1000 tahun lagi (ceh macam lagu imran ajmain)

tapi, bukan ke makin lama hidup makin tak tertanggung dosamu,

sebab itu diberinya waktu untuk bertaubat bukan untuk menambah dosa yg telah ada,

bila difikirkan,

diri ini belum cukup ilmu di dada untuk menyampaikan,

tetapi bukan ke kalau semua orang sedemikian rupa,

macam mana nak tempuh imtihan ini?

maka berpesan-pesan lah kamu wahai sahabatiah terutamanya kepada sahabat solehah,

jangan dipegang saja tangan mereka,

kerana genggaman tangan tak begitu kuat,

rangkul lah, dakap lah mereka supaya tak terlepas dari pandangan matamu,

yakni orang yang boleh merosakkan kita, dunia akhirat.

jauhilah mereka yang benar-benar tidak boleh menerima teguran dan nasihat selepas berusaha.

semoga perjuangan ini diberkati Allah selalu. InsyaALLAH.


P/s: malam ke sepuluh terakhir hari tu (hari jumaat) , aku dapat peluang solat sebelah kakak berniqab tu... MasyaAllah... sangat hebat. ntah, aku tk tahu apa perasaan aku. nak nanges, memang nanges pun, tapi bukan nanges sebab dia, tapi aku nanges sebab aku banyak dosa. aku hambaAllah yang hina. aku terdengar perbualan dia bersama rakan dia masa ceramah agama, hihi...dia ustazah sekolah tahfiz. dia hafal ayat AQ... aku? baru terkedek2 nak hafal balik. tapi hafal tetap hafal bersama penghayatan. InsyaAllah. mumtaz arina!

No comments: