Saturday, 6 February 2010

I got alzheimer.

Oh, new phase for the 2nd semester in the college. It see

m that IDK anything about physics, chemistry and maths. Kene belajar balik semula to refresh yg macam sampah, I mean benda yg telah belajar selama nih. Ahah.. banyak sangat maksiat buat, tuh sebab lupaaaa arina oi~


then, sampai college ni... ingat aku focus 100% in my studies, but then... unexpected stuff happened. Taknak lah mention sini. Biarkan ia berlalu... sebab terlalu menyakitkan hati. Macam satu pisau yg cucuk2 banyak kali kat jantung nih. Suruh

mam*** cepat. Ahah! (T_T)


dah brapa hari berlalu kat sini, ada satu mujahidah ni (aku yg name kan dia dengan gelaran tuh) bersama dengan aku untuk 2 jam dalam surau. Waktu tuh... aku memang mengharapkan kehadiran dia dalam hidup aku malam tu juga. Cuz I really need somebody to help me just to make everything alright and always in the right path.

She came in. I'm smiling, it was the sign of relief. In the same time I was like sighing. Tapi.. tapi.. aku perlukan dia waktu ni. Aku tak pernah nak text dia, patutnya aku text mengadu kat Allah... tapi pagi tu masa nak start kuliah, aku gi text mengadu kat dia. Human never gratitude.


For the 1st hour, kami bercerita pasal macam2... hal duniawi, tak pernah lagi aku merasai kelazatan dan nikmat mencari dan menagih ilmu Allah untuk tahun 09/10. Cuma aku manusia alpa... aku penuh dengan kebencian dan dendam yg tersendiri. diri ini tak tahu kewujudan masalah hati ni. Kebencian dan amarah ke atas diri sendiri.

Nak aku kupas lagi mungkin berpanjangan dan takkan pernah habis. Pernah juga aku mempertikaikan kehadiran kawan atau sahabat dalam hidup aku. Cuma Allah nak uji kita, sebab Dia tahu kita boleh atasi masalah ni dengan sendiri tanpa bantuan sesiapa melainkan dariNYa. Dekatkan lah diri dengan Dia. Dekatkan diri wahai rakan... Kalau lah hanim baca... *sigh


2 jam untuk minggu ni... aku rasa tenang hati senang jiwa. Takda lansung perit. Bersama dia... dia paham erti sahabat dan kawan. She's been thru all this... same

as me. But then... it happened AGAIN. Ada tiga perkara untuk aku memperbaiki masalah hati aku yg semakin menghitam AGAR AKU SEMAKIN MATANG DALAM IMTIHAN NI. Alhamdulillah 'ala kulli hal. Aku bertemu dengan mujahidah ni.


  1. Lapangkan dada

  2. sentiasa bersangka baik, hindarkan sangkaan buruk

  3. berikan dia peluang, ruang, kegembiraan, kesenangan,segalanya. Biarkan kita merasa sakitnya hati asalkan dia gembira. Mungkin suatu hari dia akan terasa akan kehilangan ini.

  4. Doakan dia.

P/s: sorry Q. IDK apa yg berlaku dengan aku.

Ester, kenapa kau cakap aku ni penuh dengan kemarahan dan kebencian? Kau tahu ke apa berlaku kat aku. Aku tak mintak, aku jadi orang yg penuh kebencian.... kau tahu tu. Kau kenal aku. Ke kau dah tanak kawan ngan

aku sampai kau lupa aku siapa, dan aku sendiri hilang ingatan siapa aku dulu? Aku kena selamatkan diri aku dulu ester. Thx sebab sedar akan peruba

han aku.

Roomates!!!! thx again. Always there for me.


Ohh.. ada sikit gambar nak share. Semua ni orang bg kat aku. Really appreciate it guys. Muahx!





present from qeena. hmm.. let me interprete what does this giraffe mean to me... sbenarnya.. giraffe ni boleh melunturkan diri sendiri, dia sangat fleksibel dan boleh jatuh bngun sendiri. apa yg dimaksudkan oleh hadiah yg diberikan oleh qeena ni, APA-APA YANG BERLAKU KAT KAU, KAU JANGAN BERALAH DAN MENGAKU KALAH DAN BANGUN TERUSKAN KEHIDUPAN! THX QEE! LOVE U.

OHHH~! ni hadiah amor mckenzie bg. bagi aku bagus nyaa!! haha... kami masing2 memberikan hadiah untuk kali pertama pandang ia, i mean kalau jatuh hati pandang pertama beli aja! er, suka!! ok2. apa blaku ni... agaga!

SELEPAS MAKAN NI LAH JADINYA. I REALLY APPRECIATE APA YANG YAN BAGI KAT AKU. SYG KOT KAT KAU! MUAH2! THX CUZ BEING SUCH A GREAT FRIEND TO ME YAN. VAV* KAU!

PSSTT~ YG NI BEFORE MAKAN. LAWA... ERMM... NYAM2... NAMA AKU ARINA. BUKAN ARENA. SUKA HATI KAU AJA!

No comments: