Saturday, 28 November 2009

sayang kau lah!

28-11-2009

Thank you God!


Today is eidulAdha. Woke up at 6.15 am dengan alunan music nickelback-rockstar. Can't wait to celebrate raya. Yang paling best, aku happy because of raya ni tak payah puasa. Tu yang beriya2 nak sambut... and one more thing. I want to visit my atok kat ttdi jaya, shah alam. Tolong my mum kupas ikan bilis, atok request buat sambal ikan bilis number 1 from my mum.


Kemas rumah kejap and online, as usual. Macam hari sambut raya tahun2 lepas, sambut dengan odang& to'ki (gelaran atuk) and wan & nanny& atok (gelaran nenek), felt like i've been blessed by God. Tu je precious moment that I had with them. FYI, odang and wan dah past away (Al- Fatihah). Odang past away on 1st of february and wan 16th of april. Still saved fresh in my memory.


Atok buat nasi dagang. Mak lang buat appetizer. Mak long buat ketupat and kuah lodeh. Mak buat sambal ikan bilis and rendang ayam. Sedapppp! Like kitorang dari rumah KL bertolak pukul 11 and balik pukul 4.30pm. Best apabila ada family gathering. Semua datang. And dapat jumpa adam amy and amin. Dah lama tak jumpa.


Sampai je rumah, online kejap. Ingatkan nak upload all those pix yang dah di”snap”kat rumah atok tadi. Tapi tak jadi, angah ajak keluar shopping. Ohh, I forgot to tell you. Kasut kuliah and kasut sport aku dah hancur. So, need to buy a new one. That is why kami shopping. Before that, qee2 called gaa2... we chat and talk and share a lot in a sec. Managed to call dayah to apologize something that I did wrong, and promised not to do it anymore. So, to conclude...dia tak marah aku pun. Aku je emo melampau.


Angah ajak aku keluar for 2012 and shopping. Like hell YEAH! Suka la. Lama juga aku tak hang out with angah. Supposedly, aku macam malas nak keluar masa hujan2 ni. Sedap tidur. Went to Jusco sebab dekat dengan rumah je, and shopping first. Belikan baju aiman. Yang tak boleh blah, baju kemeja untuk dia semua takda saiz, memang la budak kecik. Last2 jumpa kat Pdi. Warna pink unfortunately, dia dah buat muka. Aku cakap la kat dia lawa, trend lelaki pakai pink sekarang. Hehe..


then it's my turn. Letih jalan actually, dalam Jusco tu ada air-cond, yang aku tak faham kenapa aku berpeluh. Kene pakai rexona ni. Iklan 'no sweat', gahaha! Ok, dah dapat beli kasut sukan bersaiz 8 dan kasut kuliah bersaiz 9 dan another plan with giordano stuff. Harapan beyonce akan menjadi kenyataan.


Thanks angah! Sayang kau!


P/S: plan ke port dickson for party aras aku harap dapat diteruskan. Macam kene search apartment untuk 2 minggu yang akan datang. So, budak2!! tunggu ok! Hehe... macam banyak sangat plan dalam otak aku. Like guitar, movie, games, banana boat, sleep together, hang out, make noise, lala~~ A2 aras 4 wing B.... get ready!!!



No comments: