Friday, 16 September 2011

1 Jam 58 saat


wani, alin, qeena and arina.



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


                3.08 pagi ,Jumaat.  Semua manusia normal sedang nyenyak tidur. Aku dari tadi tak dapat tidur dan asyik berdating dengan alam maya. Biasa bagi aku bila orang berkata “arina hidup dalam dunia sendiri”. Terlintas di hati aku nak bertanya khabar ukhti Q yang dah lama aku tak berborak. Terkadang aku terfikir bagaimana dia di borneo. Elok kah, sihat kah, okay kah…

                Sebentar tadi baru sahaja aku meluangkan masa 1 jam tidur aku dan Q dengan berlughah heheh. Rasanya dah lama tak berborak panjang. I still remember the time when kita lepak kat mesin gedegang A5 and we were like talking for 1 hour solid. Mostly kau yang banyak cakap, and aku suka mendengar setiap patah perkataan yang keluar dari mulut kau. Hoho.. I don’t know why.

                It’s good to hear a better news from you, sebab aku pun sedang mengalami proses pentarbiyahan secara perlahan-lahan.

Lillahitaala for the first point of our conversation;

1] Islam itu mudah.
2] hijab para wanita
3] alam cinta dan perkahwinan
4] cara pentarbiyahan menggunakan analogi
5] buku tautan hati by ukhti Fatimah Syarha (may Allah bless her in all of her good writings)

6] Hidayah Allah kena cari, baru Allah azza wa jalla beri.


                Aku dapat banyak ilmu dari dia. Thank god I have a friend like her. Menjadikan aku lebih bersemangat nak menuju ke mardhatillah bersama Q.

Ya Allah ya Tuhan ku…Kau berkatilah persahabatan kami kerana kami masing-masing sedang berusaha mendapat keredhaan-MU. Pertemukan kami dalam keadaan yang baik dan perpisahan kami dalam keadaan yang elok. Ya Rahman, Ya Rahim, sahabat ini aku cintai dan kasihi. Sesungguhnya aku bermohon kepada-MU, tabahkanlah dia dan daku dalam menghadapi segala urusan dan rintangan dalam menerima petunjuk-MU. 

YA TUHAN KAMI, JANGANLAH ENGKAU JADIKAN HATI KAMI CONDONG KEPADA KESESATAN SESUDAH ENGKAU BERI PETUNJUK KEPADA KAMI, DAN KARUNIAKANLAH KEPADA KAMI RAHMAT DARI SISI ENGKAU; KARENA SESUNGGUHNYA ENGKAU-LAH MAHA PEMBERI (KARUNIA)

Amin Ya Rabbal ‘alamin.

2 comments:

fadzlina said...

akak.. lpas bace post akak.. br tenang skit... sebab br masuk u kan,, rae lost sgt... kawan2 matrik pon xleh bantu,,, tapi kite ada ALLAH,,, thanks akak....

arina ahmad said...

Alhamdulillah. i've done nothing pun fadz...
good luck in your future.
jangan rasa resah bila kita takda sesiapa nak turn on to, tapi rasa resahlah bila Allah tak berada di samping kita nanti. =)
He is Everything.